Wednesday, August 10, 2011

Genç Kariyerliler için İşte İlk Gün!

Günlerce, haftalarca belkide aylarca beklediğiniz gün geldi çattı. En sonunda mülakat sırasında masanın öbür tarafında olmanın ne kadar güzel olacağını düşündüğünüz, kalbinizin hızlı hızlı atmaya başladı yere, yeni iş yerinize geldiniz.

Her şey, her yüz yeni. Peki siz nasıl davranıyorsnuz, nasıl tepkiler veriyorsunuz? Daha da önemlisi ne yapsanız sizin için daha iyi bir başlangıç olur?


  1.  İlk İzleniminizin Büyüsünü Arttırın. İnsan kaynakları ve yöneticilerin onayını almış olmanız, çalıştığınız ortamdaki huzurunuzu garantilemez. Unutmayın ki hala kazanmak isteyeceğiniz insanlar var ve bugün gözlem günü.
    • Giyiminize dikkat edin. Günümüzde çoğu kurumun kendine uyarladığı bir 'dress code' vardır. Size önceden sözel bir açıklama yapılmış hatta yazılı bir metin, kural ya da liste verilmiş olabilir. Fakat giyim kuşam konusu çok da objektif bir konu değildir çoğu zaman. Sizin şık, profesyonel ve temiz anlayışınız, ortamın kültüründen farklı olabilir.
      İşin güzel tarafı, bugün 'fasulyeden çalışan' olduğunuzdan çok aşırıya kaçmadığınız taktirde ne giyseniz hoş karşılanacaktır. Bu durumu çok da suistismal etmeden, çok iddalı ya da çok silik olmayan bir kılık seçin. Hatırlanmak istiyorsanız renkli ve küçük bir detayınız olsun.
      Her ihtimale karşı bir kravat, ceket ya da takınız yanınızda bulunsun.
    • Temiz kokun. Görme duyusuna hitap ettikten sonra ikinci adım kokuda. İnanması güç ama koku insan cinsi için en hatırda kalıcı duyudur. Çok ağır olmamakla beraber, kıyafetine sıkacağınız taze bir koku faydalı olacaktır. Kahve ya da çay içtikten ve de öğle yemeğinden sonra oluşacak ağız kokusu için de sakız bulundurun.
    • Vücut dilinizi kontrol edin. Omurganızın duruşunun bilincine olun ve eğri durmayı aklınızdan çıkarın. El sıkışırken ve birisini dinlerken pozitif enerjinizi etrafa belli edin. Güler yüz çok hızlı bir iletişim aracıdır.
    • Ses tonunuzu ayarlayın. Özellikle tanıştırılırken isminizi net ve yüksek bir tonda paylaşmaya dikkat edin. Bu, kendinize güvendiğinizin önemli bir göstergesi olmakla beraber, insanların aklında kalmanıza yardımcı olur.
  2. Not Alın. Her zaman yanınızda bulunduracağınız orta boylu bir deftere notlar düşün. Bu karşı tarafa düzenli biri olduğunuzu ve konuşulan konulara önem verdiğiniz mesajını iletir. Notlarınıza tarih atın, el yazınız okunaklı olsun ki geri döndüğünüz de okuyabilesiniz! İlk gün tutacağınız notlar, tanıştığınız çalışanların ismini hatırlamanızı sağlar. İnsanlara isimleriyle hitap etmek her zaman puan kazandırır ve pratiktir. Ayrıca verilecek şifreleri de güvenli bir yerde saklı tutun.
  3. Çalışma Alanınızı Kişiselleştirmeye Başlayın. Bu hem etrafınıza varlığınız hissettirir, hem de yaşamınızı kolaylaştırırak sizi motive eder.
    • Telefonunuzun sesli mesajını düzenleyin. Nazik bir metin yazın ve bunu canlı bir ses tonuyla kayıt edin. Arıyandan ad, soyad, firma ve telefon numarasını bırakmalarını istemeyi unutmayın.
    • Bilgisayarnızın ayarlarını özelleştirin. Eski iş yerinizde ya da evdeki bilgisayarınızda alışık olduğunuz ayarları kurun. İnternet tarayıcınız, MS offis yazılımlarınız ve özellikle eposta okuyucunuzun alışık olduğunuz sürümde olduğundan emin olun. Özellikle ücretsiz yazılımları indirin, senkronizasyonları yapın.
    • Masanıza kendinize ait objeleri yerleştirin. Bir dosya, kalem, USB drive, kupa ya da bardak iyi birer başlangıç olabilir. Renkli çerçeveleri, resimleri, paketleri, takvimleri sonraya bırakın.
  4. Yeniliklere Açık Olun. Soru sormaktan çekinmeyin. Kullanım kılavuzlarını, talimatları, özellikle şirket içi kullanılan özel yazılım kitapçıklarını okumak üzere eve götürün. Ne kadar çabuk öğrenmeye başlarsanız, o kadar hızlı adapte olur yabancılık çekmezsiniz.
Ve ilk günün keyfini çıkarın, yarın daha hızlı bir gün olacak!




No comments:

Post a Comment